- poslisnadno.cz - O nás
- Co děláme a v čem jsme jiní?
- Jak to u nás chodí?
- Proč to děláme?
- Jak funguje naše služba?
- Volné pracovní pozice
Austrálie je poměrně otevřená a má vysoký limit hodnoty balíku, kdy příjemce nemusí hradit clo a místní obdobu DPH. Celní odbavení probíhá většinou rychle a bezproblémově. Problém mohou představovat potraviny, které jsou živočišného původu (např. mléčné a masné produkty, med apod.). Ty mohou být totiž pro zasílání regulovány a omezeny. Vždy je nutné mít všechny položky v zásilce dobře popsány na celních dokumentech. Austrálie si chrání své prostředí a ekosystém a v případě nedostatečného popisu může být u zásilky provedena fyzická nebo karanténní kontrola, která se jinak provádí jen u některých vybraných komodit.
Do 1000 AUD (vč. ceny dopravy u nedárkových zásilek). K zásilce musí být přiložena faktura pro celní účely (commercial invoice, nebo proforma invoice). Rádi Vám ji vytvoříme :).
Do Austrálie není problém zaslat v balíku potraviny (trvanlivé). Musí být na celní faktuře přesně popsány. Některé druhy potravin ale doručit nelze, jsou to zejména věci živočišného a rostlinného původu (mléčné, masné výrobky, ořechy). Cukrovinky a většina klasických potravin, které nepodléhají zkáze, nejsou vůbec žádný problém.
Léky pro osobní potřebu je možné v balíku do Austrálie zaslat. Musí být detailně popsány na celní faktuře a oficiálně by příjemce měl předložit vyjádření místního australského lékaře, že právě tyto konkrétní léky potřebuje. Pokud nejsou ve velkém množství, projdou většinou i bez této lékařské zprávy a jsou standardně celně odbaveny a pak doručeny volně příjemci.
Některé potraviny živočišného a rostlinného původu (např. jerky, oříšky, výrobky s obsahem mléka apod.)
Australští celníci jsou poměrně přísní v posuzování zásilek se vzorky. Od jednoho druhu zboží by měl být v balíku maximálně jeden kus a celní úředníci mohou některé druhy zboží znehodnotit, aby nemohlo být eventuálně později prodáno (např. proděravět oblečení nebo do podrážek bot navrtat díry).
Expresní zásilka (rychlá přeprava balíku)
Do větších měst a center je doba doručení u prioritních expresních zásilek tři, resp. čtyři pracovní dny. Do některých odlehlých částí Austrálie to může být i pět dnů. Bohužel nám v tomto případě nepřeje velká rozlehlost Austrálie a časový posun.
Ekonomická varianta přepravy (levná přeprava balíku)
Levnější varianta přepravy balíku do Austrálie má dobu doručení 4–7 pracovních dnů. Opět záleží na přesné oblasti. Sedm dní je spíše výjimkou a týká se opravdu odlehlých oblastí.
Číslo EORI je jedinečný identifikátor přidělený státem, kterým se identifikují lidé a firmy v celním řízení. Firmám je přiděleno stálé EORI číslo na základě jejich žádosti u celní správy (podrobnější info v našem přepravním manuálu; seznam pracovišť, kde podat žádost). Soukromým osobám je EORI číslo přiděleno ad hoc pro každý jednotlivý případ clení. Pokud firma nemá EORI přidělené, není možné zásilku celně odbavit.
Stohovatelnost znamená, že zboží je na paletě vyskládáno po celé její ploše a vrchní část palety je rovná a je na ni možné něco dalšího položit. Typickým příkladem je paleta rovnoměrně naložená kartonovými krabicemi. Nestohovatelná paleta je naopak např. taková, na které je umístěn nějaký stroj, který má specifický vlastní tvar.
HS kód je mezinárodní číselné označení zboží. Každá jednotlivá věc, resp. skupina výrobků má přiděleno své číslo, které je odvozeno od toho, z čeho je zboží vyrobeno a jaký je jeho účel použití.
HS kód je 10místné číslo a musí být vždy uvedeno na dokumentech pro celní řízení. HS kód Vašeho zboží si můžete zjistit zde (vyberete třídu, do které spadá Váš výrobek, pak příslušnou kapitolu a dále budete upřesňovat jeho specifikaci, až se jednoduše dostanete k finálnímu kódu).
Incoterms jsou mezinárodní pravidla, která upravují odpovědnost prodávajícího a kupujícího za přepravovanou zásilku. Vy na jedné straně můžete organizovat přepravu až k příjemci, na druhé ale klidně můžete nechat příjemce, ať si přepravu zorganizuje sám, nebo můžete zásilku nechat dopravit jen např. na letiště a odtud už si za přepravu bude zodpovídat příjemce. A pravidla Incoterms právě vymezují všechny tyto možné případy a jsou mezinárodně stejná, takže na komerční fakturu uvedete jen příslušné třípísmenné označení pravidla, podle kterého se Vaše přeprava řídí. Pokud dopravu organizujete až k příjemci, jedná se o pravidlo DAP. Přehled všech pravidel je zde.
Pro zásilky do Ruska bohužel platí v současnosti různá omezení. Zásilku nejsme schopni poslat na soukromou osobu, ale jen na firmu. Další omezení se týkají zejména druhu zboží a jeho hodnoty, které je možné poslat. Zobrazené varianty přepravy můžou tak být omezeny obsahem zásilky i cílovou destinací v Rusku. Před objednáním přepravy nás prosím vždy předem kontaktujte, ať Vám ověříme, že je možné Vaši zásilku doručit.
Je to neuvěřitelné, ale je to tak! Dalo nám to hodně práce, ale do některých zemí jsme schopní Vaši zásilku doručit rychleji a přitom levněji 😊 Na určitých expresních letech se nám podařilo sjednat individuální ceny pod úrovní minimálních cen ekonomické varianty. Pokud Vaše zásilka splňuje určité parametry, umíme ji tak přepravit expresně za nižší cenu. Nemusíte se bát, není v tom žádný chyták, cena přepravy je pro vámi zadané parametry konečná. Kdybyste měli jakýkoliv dotazy kontaktujte nás, rádi Vám vše vysvětlíme 😊
Moc nás to mrzí, ale zásilky do Velké Británie se někdy mohou o pár dní opozdit. Každá zásilka do Anglie se nyní musí clít a britští celníci jsou často přetížení a nestíhají vše včas odbavovat. Omlouváme se, u economy zásilek může být zpoždění několika dnů, u expresních se děje v menší míře, když nastane, tak zhruba 1 den. ☹
Bohužel, situace v letecké přepravě je stále ovlivněna covidovou situaci ve světě, kdy od začátku pandemie jsou omezené pasažérské lety. A právě ty se k přepravě ekonomických zásilek často využívají.
Omlouváme se, ale pro tuto konkrétní zemi Vám teď nejsme schopni tuto variantu nabídnout.
Pokud si přece jen nebudete úplně jistí, tak se klidně vraťte o krok zpět a zvolte možnost, ať Vám celní fakturu vygenerujeme my. Budete tak mít jistotu, že je správně, a pokud to bude alespoň trochu možné, tak to uděláme tak, aby příjemce nemusel hradit žádné celní poplatky. Jestli si ji ale chcete vygenerovat sami a potřebovali byste s čímkoliv poradit, tak nám určitě zavolejte nebo napište. Rádi Vám pomůžeme. Od toho tu jsme!
Tel.: 228 227 640,
Email: podpora@poslisnadno.cz
Ve Vaší objednávce došlo k neočekávané chybě, projděte prosím jednotlivé kroky objednávky znovu.
V případě přetrvávajících problémů nás neváhejte kontaktovat.
Tel.: 228 227 640,
Email: podpora@poslisnadno.cz