- poslisnadno.cz - O nás
- Co děláme a v čem jsme jiní?
- Jak to u nás chodí?
- Proč to děláme?
- Jak funguje naše služba?
- Volné pracovní pozice
Už jsme si asi všichni zvykli na bezproblémové cestování po Evropě a s tím spojenou možnost si z jakéhokoliv členského státu EU cokoliv dovézt, aniž bychom to pak museli na hranicích zatajovat před celníky :). Posílání zásilek a přeprava nákladů mezi zeměmi EU je tak v tom ohledu bezproblémová, ale pokaždé, když cokoliv (kromě dokumentů) přepravujeme do zemí mimo EU (vč. např. Norska nebo Švýcarska), zásilka musí projít celním odbavením. O celní odbavení se Vám postaráme a v rámci přepravy ho zařídíme, proto jsme sepsali základní varianty celního odbavení a co od Vás v těchto případech budete potřebovat.
Exportní celní odbavení může být provedeno dvěma způsoby. Pokud je hodnota zásilky vyšší než 1 000 EUR, musí být provedeno standardním způsobem a obdržíte doklady o proclení a o opuštění zásilky EU.
Pokud je hodnota nižší než 1 000 EUR, je možné zásilku celně odbavit zjednodušeně (na tzv. ústní prohlášení). V tom případě nepotřebujeme plnou moc ani žádnou další součinnost z Vaší strany. Doklady o proclení ani o opuštění EU se v tomto případě nevyhotovují.
Hodnota do 1000 EUR
Hodnota nad 1000 EUR
Importní celní odbavení musí být provedeno vždy standardně a pouze v případě, kdy je hodnota zásilky nízká, může být zvolen jednodušší způsob. Jedná se o případy, kdy je hodnota zásilky menší než 22 EUR. Výjimku pak tvoří soukromé zásilky mezi fyzickými osobami, kdy je tento limit zvýšen na 45 EUR.
V případě standardního importního celního odbavení od Vás budeme potřebovat:
Faktura pro celní účely musí být přiložena ke každé zásilce (kromě dokumentů), která je vyvážena mimo EU. Je to průvodní celní dokument, který uvádí, co posíláte, jakou to má hodnotu, jaké je celní zařazení a musí obsahovat některé další náležitosti.
Je důležité, aby faktura pro celní účely byla kvalitní a byly v ní všechny potřebné údaje. Jinak hrozí, že se zásilka na celním odbavení zdrží a celníci budou požadovat údaje upřesnit. To pak může zpozdit dodání zásilky i o několik dní.
Faktura pro celní účely je velmi odlišná od standardních faktur, které používáme v ČR při prodeji zboží. Klasická faktura z běžného obchodního styku v ČR, byť v anglickém jazyce, je nedostatečná.
Rádi Vám celní fakturu zdarma vytvoříme, případně zkontrolujeme Vaši vlastní, zda je v pořádku a obsahuje všechny náležitosti.
EORI číslo je identifikátor, který musí mít každý subjekt, aby se mohlo provést standardní celní odbavení (u zjednodušeného potřeba není). Obdobně jako musí mít firma přiděleno IČO, aby mohla podnikat, pro vývoz a dovoz zásilek musí být přidělené EORI. Firmám a živnostníkům ho přiděluje trvale celní správa, fyzickým osobám se přiděluje ad-hoc pro každý jednotlivý případ clení. Pokud jste tedy soukromá osoba, nemusíte EORI nijak řešit, o to se postaráme my. Jste-li firma, musíte si zažádat o jeho přidělení. Je to možné buď elektronicky přes online formulář, ale v tom případě musíte mít aktivovaný elektronický podpis. Lepší je asi přes datovou schránku, anebo osobně na vybraných pracovištích celní správy. Přidělení čísla EORI vždy trvá zhruba 2 pracovní dny. Když o něj žádáte osobně, můžete si někdy teoreticky „vyhádat“ i přidělení na počkání
O elektronické přidělení se žádá na této adrese: https://forms.celnisprava.cz/aforms.php?action=fill&id_form=126
Osobní registrace k EORI se provádí na těchto pracovištích celní správy: https://www.celnisprava.cz/cz/clo/e-customs/eori/Stranky/seznam-celnich-uradu-kde-lze-ziskat-eori.aspx.
Podává se tento vyplněný formulář: https://www.celnisprava.cz/cz/clo/e-customs/eori/Documents/EORI_zadost_ZR.doc. Případně se vyplněný formulář pošle datovou schránkou.
Jedná se o standardní dokument, který budeme potřebovat pro Vaše zastoupení v celním řízení.
U firem by ho měl vždy podepsat člověk, který je oprávněný za společnost jednat. Plnou moc si stáhnete a nahrajete zpět během objednávkového procesu, případně si ji pošleme emailem. Samozřejmě plnou moc potřebujeme jen u první zásilky, kterou s námi budete posílat (bude platit, dokud ji neodvoláte). V některých případech bude ještě nutné z Vaší strany (u firem a živnostníků) doložit rozhodnutí o registraci k DIČ. Plná moc není potřeba v případě, že se celní odbavení bude provádět zjednodušeným způsobem.
Číslo EORI je jedinečný identifikátor přidělený státem, kterým se identifikují lidé a firmy v celním řízení. Firmám je přiděleno stálé EORI číslo na základě jejich žádosti u celní správy (podrobnější info v našem přepravním manuálu; seznam pracovišť, kde podat žádost). Soukromým osobám je EORI číslo přiděleno ad hoc pro každý jednotlivý případ clení. Pokud firma nemá EORI přidělené, není možné zásilku celně odbavit.
Stohovatelnost znamená, že zboží je na paletě vyskládáno po celé její ploše a vrchní část palety je rovná a je na ni možné něco dalšího položit. Typickým příkladem je paleta rovnoměrně naložená kartonovými krabicemi. Nestohovatelná paleta je naopak např. taková, na které je umístěn nějaký stroj, který má specifický vlastní tvar.
HS kód je mezinárodní číselné označení zboží. Každá jednotlivá věc, resp. skupina výrobků má přiděleno své číslo, které je odvozeno od toho, z čeho je zboží vyrobeno a jaký je jeho účel použití.
HS kód je 10místné číslo a musí být vždy uvedeno na dokumentech pro celní řízení. HS kód Vašeho zboží si můžete zjistit zde (vyberete třídu, do které spadá Váš výrobek, pak příslušnou kapitolu a dále budete upřesňovat jeho specifikaci, až se jednoduše dostanete k finálnímu kódu).
Incoterms jsou mezinárodní pravidla, která upravují odpovědnost prodávajícího a kupujícího za přepravovanou zásilku. Vy na jedné straně můžete organizovat přepravu až k příjemci, na druhé ale klidně můžete nechat příjemce, ať si přepravu zorganizuje sám, nebo můžete zásilku nechat dopravit jen např. na letiště a odtud už si za přepravu bude zodpovídat příjemce. A pravidla Incoterms právě vymezují všechny tyto možné případy a jsou mezinárodně stejná, takže na komerční fakturu uvedete jen příslušné třípísmenné označení pravidla, podle kterého se Vaše přeprava řídí. Pokud dopravu organizujete až k příjemci, jedná se o pravidlo DAP. Přehled všech pravidel je zde.
Pro zásilky do Ruska bohužel platí v současnosti různá omezení. Zásilku nejsme schopni poslat na soukromou osobu, ale jen na firmu. Další omezení se týkají zejména druhu zboží a jeho hodnoty, které je možné poslat. Zobrazené varianty přepravy můžou tak být omezeny obsahem zásilky i cílovou destinací v Rusku. Před objednáním přepravy nás prosím vždy předem kontaktujte, ať Vám ověříme, že je možné Vaši zásilku doručit.
Je to neuvěřitelné, ale je to tak! Dalo nám to hodně práce, ale do některých zemí jsme schopní Vaši zásilku doručit rychleji a přitom levněji 😊 Na určitých expresních letech se nám podařilo sjednat individuální ceny pod úrovní minimálních cen ekonomické varianty. Pokud Vaše zásilka splňuje určité parametry, umíme ji tak přepravit expresně za nižší cenu. Nemusíte se bát, není v tom žádný chyták, cena přepravy je pro vámi zadané parametry konečná. Kdybyste měli jakýkoliv dotazy kontaktujte nás, rádi Vám vše vysvětlíme 😊
Moc nás to mrzí, ale zásilky do Velké Británie se někdy mohou o pár dní opozdit. Každá zásilka do Anglie se nyní musí clít a britští celníci jsou často přetížení a nestíhají vše včas odbavovat. Omlouváme se, u economy zásilek může být zpoždění několika dnů, u expresních se děje v menší míře, když nastane, tak zhruba 1 den. ☹
Bohužel, situace v letecké přepravě je stále ovlivněna covidovou situaci ve světě, kdy od začátku pandemie jsou omezené pasažérské lety. A právě ty se k přepravě ekonomických zásilek často využívají.
Omlouváme se, ale pro tuto konkrétní zemi Vám teď nejsme schopni tuto variantu nabídnout.
Pokud si přece jen nebudete úplně jistí, tak se klidně vraťte o krok zpět a zvolte možnost, ať Vám celní fakturu vygenerujeme my. Budete tak mít jistotu, že je správně, a pokud to bude alespoň trochu možné, tak to uděláme tak, aby příjemce nemusel hradit žádné celní poplatky. Jestli si ji ale chcete vygenerovat sami a potřebovali byste s čímkoliv poradit, tak nám určitě zavolejte nebo napište. Rádi Vám pomůžeme. Od toho tu jsme!
Tel.: 228 227 640,
Email: podpora@poslisnadno.cz
Ve Vaší objednávce došlo k neočekávané chybě, projděte prosím jednotlivé kroky objednávky znovu.
V případě přetrvávajících problémů nás neváhejte kontaktovat.
Tel.: 228 227 640,
Email: podpora@poslisnadno.cz