- poslisnadno.cz - O nás
- Co děláme a v čem jsme jiní?
- Jak to u nás chodí?
- Proč to děláme?
- Jak funguje naše služba?
- Volné pracovní pozice
Křehké zásilky přepravujeme a nebývá s nimi žádný problém. Důležité je u nich ale správné zabalení, aby byly věci uvnitř balíku dostatečně chráněné. Existují speciální přepravní krabice např. na lahve, kde je každá umístěna v samostatném boxu. Pokud nemáte speciální krabici, je nutné, aby každý jednotlivý křehký kus byl samostatně obalen velkou vrstvou tlumivého materiálu (např. bublinkovou folií). Tato vrstva musí být opravdu silná, ideální je cca 8 cm. Se zásilkami je zacházeno opatrně a šetrně, ale musí se počítat s tím, že při překládání na depech, kde se automaticky třídí na pohyblivých pásech, může docházet k malým nárazům a otřesům.
Zásilka by měla být zabalena tak, aby věcem uvnitř poskytovala dostatečnou ochranu. Se zásilkami je zacházeno šetrně, ale je potřeba počítat s tím, že během přepravy může při překládání na depech, kde se zásilka na posuvných pásech automaticky třídí, docházet k malým otřesům a nárazům.
Důležité informace pro zabalení balíku:
Důležité informace pro správné zabalení palety
Omlouváme se, ale tuto službu bohužel neposkytujeme. Vy už musíte předat zásilku kurýrovi zabalenou spolu s přepravními dokumenty. Výjimkou jsou zásilky s dokumenty, kdy má kurýr u sebe speciální obálku, do které papíry (případně i celou Vaši papírovou obálku) vložíte. V případech některých drobných věcí (jako např. brýle v pouzdře, telefon v krabici) může mít u sebe kurýr speciální obal, do kterého se věc vloží, a není tedy nutné ji balit do speciální přepravní krabice.
V některých případech ano. Vždy by měl mít kurýr u sebe speciální obálku na dokumenty, do které se vejde papírová obálka formátu A4, případně papíry samotné. U některých přepravních variant pak může mít k dispozici takový polstrovaný sáček, který je určen na přepravu drobných předmětů, jako např. brýle v pouzdře, telefon v prodejní krabičce apod. Pokud byste chtěli ověřit, zda toto u Vaší přepravní varianty bude k dispozici, zavolejte nám nebo napište, rádi Vám tuto informaci podáme.
Každá zásilka musí být označená transportními štítky a k balíku mimo EU musí být ještě přiložena faktura pro celní účely. Všechny tyto dokumenty Vám pošleme, Vy je jen vytisknete a předáte řidiči spolu se zásilkou. Štítky nemusíte na krabici ani lepit, kurýr si je už umístí. Pouze pokud byste měli krabic více, můžete na ně štítky nalepit, abyste ušetřili čas při předání všech krabic řidiči.
Nemusíte, společně s balíkem předáváte řidiči přepravní dokumenty, které Vám zašleme, na kterých je adresa i čárový kód, podle kterého se zásilky směrují. Pokud chcete, můžete pro jistotu adresu a kontakty na příjemce napsat např. z boku na krabici.
Není problém přepravovat sklo a křehké předměty, ale u nich je velmi důležité správné zabalení. Tyto věci musí být uvnitř balíku dostatečně chráněné. Jak proti vnějším otřesům, tak i proti tomu, aby se nerozbily samy mezi sebou. Existují speciální přepravní krabice – např. na lahve, kde je každá umístěna v samostatném boxu. Pokud nemáte speciální krabici, je nutné, aby každý jednotlivý křehký kus byl samostatně obalen velkou vrstvou tlumivého materiálu (např. bublinkovou folií). Tato vrstva musí být opravdu silná, ideální je cca 8 cm. Se zásilkami je zacházeno opatrně a šetrně, ale musí se počítat s tím, že při překládání na depech, kde se automaticky třídí na pohyblivých pásech, může docházet k malým nárazům a otřesům, a hlavně s tím, že lahve bez ochranné vrstvy se rozbijí v balíku samy o sebe.
Ideální je vložit je do obyčejné papírové obálky a tu celou pak ještě do pevné kartonové obálky, která poskytuje dokumentům během přepravy tu nejlepší ochranu. Tuto kartonovou obálku bude mít kurýr u sebe.
Pokud se posílá zboží mimo EU na dřevěné paletě nebo v jakémkoliv jiném dřevěném obalu, musí být dřevo ošetřeno proti škůdcům, jinak v cílové zemi zásilku nepřijmou a vrátí ji zpět. Takto ošetřenou paletu není problém koupit, má na sobě speciální znak. Jiné dřevěné obaly je nutné nechat ošetřit individuálně. Většinou to dělají některé truhlářské dílny, případně firmy zabývající se výrobou podobných obalů. Toto platí pouze pro obaly a palety ze surového dřeva. Nevztahuje se to např. na obaly z dřevotřísky, které už jsou chemicky ošetřeny při výrobě. Kontaktujte nás, rádi Vám poradíme a doporučíme, kde paletu sehnat.
Není nutné použít pouze europaletu. Pro přepravu může mít paleta i jiné rozměry a parametry a může být třeba i plastová nebo z jiného materiálu. Musí být ale kvalitní a stabilní a poskytovat zboží přiměřenou ochranu.
Je to standardizovaný a nejčastěji používaný typ palety v přepravě a logistice. Euro paleta má rozměry 120 x 80 cm, na výšku zhruba 15 cm a váží kolem 20–25 kg.
Standardní europaleta (EPAL) váží kolem 20–25 kg. Pro stanovení ceny přepravy se musí uvádět vždy hmotnost celková, tedy vč. palety.
Číslo EORI je jedinečný identifikátor přidělený státem, kterým se identifikují lidé a firmy v celním řízení. Firmám je přiděleno stálé EORI číslo na základě jejich žádosti u celní správy (podrobnější info v našem přepravním manuálu; seznam pracovišť, kde podat žádost). Soukromým osobám je EORI číslo přiděleno ad hoc pro každý jednotlivý případ clení. Pokud firma nemá EORI přidělené, není možné zásilku celně odbavit.
Stohovatelnost znamená, že zboží je na paletě vyskládáno po celé její ploše a vrchní část palety je rovná a je na ni možné něco dalšího položit. Typickým příkladem je paleta rovnoměrně naložená kartonovými krabicemi. Nestohovatelná paleta je naopak např. taková, na které je umístěn nějaký stroj, který má specifický vlastní tvar.
HS kód je mezinárodní číselné označení zboží. Každá jednotlivá věc, resp. skupina výrobků má přiděleno své číslo, které je odvozeno od toho, z čeho je zboží vyrobeno a jaký je jeho účel použití.
HS kód je 10místné číslo a musí být vždy uvedeno na dokumentech pro celní řízení. HS kód Vašeho zboží si můžete zjistit zde (vyberete třídu, do které spadá Váš výrobek, pak příslušnou kapitolu a dále budete upřesňovat jeho specifikaci, až se jednoduše dostanete k finálnímu kódu).
Incoterms jsou mezinárodní pravidla, která upravují odpovědnost prodávajícího a kupujícího za přepravovanou zásilku. Vy na jedné straně můžete organizovat přepravu až k příjemci, na druhé ale klidně můžete nechat příjemce, ať si přepravu zorganizuje sám, nebo můžete zásilku nechat dopravit jen např. na letiště a odtud už si za přepravu bude zodpovídat příjemce. A pravidla Incoterms právě vymezují všechny tyto možné případy a jsou mezinárodně stejná, takže na komerční fakturu uvedete jen příslušné třípísmenné označení pravidla, podle kterého se Vaše přeprava řídí. Pokud dopravu organizujete až k příjemci, jedná se o pravidlo DAP. Přehled všech pravidel je zde.
Pro zásilky do Ruska bohužel platí v současnosti různá omezení. Zásilku nejsme schopni poslat na soukromou osobu, ale jen na firmu. Další omezení se týkají zejména druhu zboží a jeho hodnoty, které je možné poslat. Zobrazené varianty přepravy můžou tak být omezeny obsahem zásilky i cílovou destinací v Rusku. Před objednáním přepravy nás prosím vždy předem kontaktujte, ať Vám ověříme, že je možné Vaši zásilku doručit.
Je to neuvěřitelné, ale je to tak! Dalo nám to hodně práce, ale do některých zemí jsme schopní Vaši zásilku doručit rychleji a přitom levněji 😊 Na určitých expresních letech se nám podařilo sjednat individuální ceny pod úrovní minimálních cen ekonomické varianty. Pokud Vaše zásilka splňuje určité parametry, umíme ji tak přepravit expresně za nižší cenu. Nemusíte se bát, není v tom žádný chyták, cena přepravy je pro vámi zadané parametry konečná. Kdybyste měli jakýkoliv dotazy kontaktujte nás, rádi Vám vše vysvětlíme 😊
Moc nás to mrzí, ale zásilky do Velké Británie se někdy mohou o pár dní opozdit. Každá zásilka do Anglie se nyní musí clít a britští celníci jsou často přetížení a nestíhají vše včas odbavovat. Omlouváme se, u economy zásilek může být zpoždění několika dnů, u expresních se děje v menší míře, když nastane, tak zhruba 1 den. ☹
Bohužel, situace v letecké přepravě je stále ovlivněna covidovou situaci ve světě, kdy od začátku pandemie jsou omezené pasažérské lety. A právě ty se k přepravě ekonomických zásilek často využívají.
Omlouváme se, ale pro tuto konkrétní zemi Vám teď nejsme schopni tuto variantu nabídnout.
Pokud si přece jen nebudete úplně jistí, tak se klidně vraťte o krok zpět a zvolte možnost, ať Vám celní fakturu vygenerujeme my. Budete tak mít jistotu, že je správně, a pokud to bude alespoň trochu možné, tak to uděláme tak, aby příjemce nemusel hradit žádné celní poplatky. Jestli si ji ale chcete vygenerovat sami a potřebovali byste s čímkoliv poradit, tak nám určitě zavolejte nebo napište. Rádi Vám pomůžeme. Od toho tu jsme!
Tel.: 228 227 640,
Email: podpora@poslisnadno.cz
Ve Vaší objednávce došlo k neočekávané chybě, projděte prosím jednotlivé kroky objednávky znovu.
V případě přetrvávajících problémů nás neváhejte kontaktovat.
Tel.: 228 227 640,
Email: podpora@poslisnadno.cz